Nye ledige jobs

Hold dig orienteret på hjemmesiderne:

www.musikskolens-nyhedstjeneste.dk   
Venlig hilsen DAMUKO - dansk musikskole konsulenttjeneste ved Per Johannesson


Souschef til Nordfyns Musikskole

Vores souschef gennem mange år har valgt at gå på pension. Derfor søger vi en afløser pr. 1. august 2021 og med mulighed for at begynde på Nordfyns Musikskole pr 1. maj 2021. Dette giver dig mulighed for at være med i planlægningen af det kommende skoleår.
Vi søger en souschef med relevant musikfaglig og pædagogisk baggrund, vilje og lyst til at lede musikskolen sammen med musikskolelederen. Ledelsen arbejder tæt sammen med musikskolens fuldtidsansatte sekretær.
Stillingen er på fuld tid 37/37, men med udgangspunkt i 20/37 ledelse og den resterende del med øvrige musikskoleopgaver.
Nordfyns Musikskole er en decentral musikskole, hvorfor vi underviser på flere forskellige lokaliteter i Nordfyns Kommune. Administrationen er hjemmehørende i egne lokaler i Søndersø. Nordfyns Musikskole har ca. 250 soloelever og flere forskelligartede sammenspilsorkestre. Musikskolen er engageret i et tæt og forpligtende samarbejde med de lokale folkeskoler og institutioner.
Du vil møde et fagligt engagement bestående af 25 dedikerede og veluddannede lærere.
Vi forestiller os, at du:

  • er en anerkendende og tillidsvækkende person
  • vil lede, nytænke og udvikle skolen i samarbejde med musikskolelederen og personalet
  • har arbejdsmæssige erfaringer fra kultur-/musikskoleområdet og trives i det musikfaglige miljø
  • har en relevant lederuddannelse, eller vil påtænke en sådan uddannelse
  • vil være klar til at implementere Nordfyns Musikskoles visionsplan 2020 - 2025
  • har et overordnet blik for at samle tråde og skabe overblik i processer og samarbejder
  • har erfaring med ledelse og har mod på faget ledelse
  • kan indgå i sparring med den øvrige ledelse og koordinatorer med baggrund i en musikpædagogisk og musikpsykologisk faglighed
  • internt i ledelsen kan yde strategisk og analytisk sparring med musikskolelederen.

De gode grunde til at du vælger os er:

  • at du sætter pris på en uformel omgangstone og et godt arbejdsmiljø med en anerkendende og åben kommunikation
  • at Nordfyns Musikskole har et højt fagligt niveau
  • at Nordfyns Musikskole er organiseret i en teamorganiseret organisation med høj grad af uddelegering til alle medarbejdere
  • at Nordfyns Musikskoles værdier er: Glæde, udvikling, fællesskab, nærvær og gensidig respekt
  • at vi åbner døren til et sprudlende musikskolemiljø, hvor du, medarbejdere, elever og forældre er med til at sætte sit aftryk på musikskolen.

Den endelige opgavefordeling mellem musikskoleleder og souschef vil afhænge af ansøgers kompetencer.
Der må påregnes skiftende arbejdstider.

Yderligere information: Hvis du vil besøge os eller har spørgsmål vedr. stillingen, er du meget velkommen til at kontakte musikskolens leder Lars K. Mortensen: 21 37 04 59.
Ansøgningsfrist: Vi ser frem til at modtage din ansøgning vedhæftet relevante bilag senest den torsdag den 4. marts 2021. - Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 16. marts og den 23. marts 2021. Du skal være indstillet på at udfylde en profilanalyse mellem første og anden samtale.

SØG STILLINGEN,,,,,,


 

 

Administrationschef til Kultursekretariatet

 

Kan du bygge bro mellen politiske processer, økonomiske analyser og daglige driftsopgaver? Drømmer du om at være spillende træner for et dedikeret administrativt team og sparringspartner for en mangfoldig gruppe af kulturfolk? Og kan du sikre en stærk økonomistyring, der understøtter faglig udvikling i og på tværs af Kulturområdet? Så er du måske Kultursekretariatets nye administrationschef.

Om jobbet

Som leder af Kultursekretariatets nye enhed for administration, økonomi og regnskab står du i spidsen for et hold, der varetager administrative og økonomiske opgaver i kulturområdet.

Som spillende træner for holdet har du ansvar for, at enheden selvstændigt kan tilrettelægge og udføre opgaverne. Samtidig skal du sikre, at enheden er et administrativt, analytisk og strategisk fundament for områdets ledelse.

I 2021 skal hele kommunen re-implementere sit ERP-system, KMD OPUS, og det bliver en central opgave for dig at sikre en god og helhedsorienteret implementering i Kulturområdet

Din tid vil være fordelt mellem egen opgaveløsning og ledelsesopgaver.

Du vil med jobbet blive leder af ca. 5 medarbejdere, hvoraf de 3 er Kulturcenter Mariehøjs tekniske serviceteam. Du vil få et tæt samarbejde med og varetage stedfortrædende funktioner for kulturchefen.

Din profil

Du har en relevant uddannelse og minimum et par års erfaring som leder med personaleansvar. Du har en solid viden om økonomi, - budget- og regnskabstekniske detaljer og principper og i mere styringsmæssige tendenser - gerne fra det kommunale område.

Din tal- og økonomiforståelse samt naturlige formidlings- og samarbejdsevner gør, at du let og ubesværet kan få systemer, tal og regneark til at give mening for andre. Den gode dialog er dit varemærke også i pressede situationer, og du møder andre åbent og anerkendende. Både som træner og spiller på banen navigerer du smidigt i et miljø med mange forskellige (kultur)fagligheder.

I lederrollen er du optaget af at understøtte udviklingen både for medarbejderen og for opgaveløsningen. Du har blik for helheden, god organisatorisk forståelse og evner at omsætte analyse til handling.

Derfor skal du vælge os

Vi tilbyder alsidige arbejdsdage med udfordringer og vekslende opgaver med mulighed for, at du kan udvikle dig som leder.

Rudersdal Kommune har fokus på tværgående samarbejde, hvor kulturområdet spiller en væsentlig rolle i forhold til en række tværgående opgaver og projekter i den samlede organisation.

Du har arbejdsplads i Kultursekretariatet. Derudover vil du indgå i sekretariatets organisatoriske enhed for ledelse og koordination i Kultursekretariatet samt være en del af Kulturområdets tværgående ledergruppe, Kulturlederforum.

Ansættelsesvilkår

Jobbet er på 37 timer om ugen med start den 1. maj 2021.

Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og på baggrund af kvalifikationer.

Om os

Kulturområdet arbejder med kultur- og fritidslivet i bred forstand, herunder frivillig – og foreningsområdet. Kulturområdet er idrætsanlæggene, bibliotekerne, museerne, biograferne, Musikskolen, Ung i Rudersdal, kulturhusene og Kultursekretariatet. Vi understøtter, vejleder og faciliterer borgernes egne initiativer samt tilbyder kulturelle oplevelser med henblik på et sundt og aktivt kultur, - fritids, - og idrætsliv.

Kulturområdet kendetegner sig ved at muliggøre et meningsfuldt kultur, - fritids, - og idrætsliv såvel for det enkelte menneske som for fællesskabet.

Kultursekretariatet er en del af den administrative kommunale forvaltning og bor på Kulturcenter Mariehøj i Gl. Holte.

Ansøgning, samtale og kontakt

Du søger jobbet ved at klikke på knappen "Søg stilling" nedenfor.

Der er frist for ansøgning den 1. marts 2021

Samtaler: Forventes afholdt i uge 10 og 11. Ønsker du at vide mere om stillingen, kan du læse mere i jobprofilen, som du finder her:

JobprofilAdministrationscheftilKultursekretariatet.pdf

Du er også velkommen til at kontakte kulturchef Birgit Hoé Knudsen på tlf. 72 68 56 10 eller mail

bhk@rudersdal.dk.


 

 

Overskrift 1

Vil du have en provokation som kan sætte nye tanker og udviklinger igang i din musikskole - så kontakt damuko@damuko.dk - www.damuko.dk  

Ring og få et godt tilbud.